Alerte voorbijganger voorkomt nachtelijke woningbrand in Asse

Een toevallige voorbijganger heeft afgelopen nacht in de Stationsstraat in een zware woningbrand voorkomen.

Rond 3 uur woensdagochtend merkte hij dat er rook kwam vanonder de deur van een huis. Hij nam het zekere voor het onzekere en verwittigde de brandweer en de politie.

‘Toen die ter plekke kwamen stelden ze vast dat de bewoner de frietketel had opgezet. Hijzelf was intussen in slaag gevallen in de zetel’, zegt Daniël Noens, commissaris-woordvoerder van de politie Amow.

‘De ketel was oververhit geraakt. Mocht de rookontwikkeling niet opgemerkt zijn waren de gevolgen niet te overzien. De woning was danig onder de rook.’

Nieuwsbrief Royaal Lokaal

Royaal Lokaal

Je zou ook interesse kunnen hebben in...