't Onbekende wint prijs sociaal ondernemerschap

 

Restaurant ’t Onbekende heeft de Metro Community Stars 2015, een prijs voor sociaal ondernemerschap gewonnen. Het restaurant op de Nowélei steunt de werking van Homevil, een centrum voor personen met een verstandelijke beperking in Vilvoorde, door de organisatie van een jaarlijks kreeftenfestijn.

Met deze prijs bekroont Metro Cash & Carry ondernemerschap en sociaal engagement. De selfservicegroothandelaar wil ondernemingen aanmoedigen om zich actiever in te zetten voor de lokale gemeenschap.

Directeur Piet Vroman van Homevil zet zich al jaren, samen met een team van enthousiaste vrijwilligers van lokale serviceclubs en sympathisanten, in voor de organisatie van het intussen gekende ‘Kreeftenfestijn’. Hij krijgt daarbij dus al 20 jaar hulp van Michael Pieders, de eigenaar en chef-kok van ’t Onbekende. Zijn vader, Marc Pieders, was 35 jaar geleden de pionier van het Kreeftenfestijn. De opbrengst gaat steevast integraal naar de werking van Homevil.

De prijs ter waarde van 5.000 euro zal alvast goed gebruikt worden. “We willen het bedrag gebruiken om een feest te geven voor de bewoners van Homevil”, zegt Pieders.

We zetten net die mensen in de kijker die doorgaans niet zoveel erkenning krijgen als de grote bedrijven. Maar deze zaakvoerders leveren, als ondernemer en als rolmodel, een duurzame bijdrage aan de integratie in de gemeenschap”, laat Chris De Weerdt, operations director bij Metro Cash & Carry België weten.

Nieuwsbrief Royaal Lokaal

Royaal Lokaal

Je zou ook interesse kunnen hebben in...