Keierberg wint buurtproject Koning Boudewijnstichting

De buurtvakantieopvang in de Keierberg in Asse, onder de naam de Tuindagen, is de winnaar van de actie ‘Goed gezien, hier wordt je buurt beter van!’, een wedstrijd van Radio 2, de Koning Boudewijnstichting en Het Nieuwsblad.

Het Assese buurtproject, met Sabine Appelmans als meter, kreeg afgelopen week via de site van Radio 2 de meeste publieksstemmen voor Vlaams-Brabant.

Dat levert meteen de hoofdprijs van 2.000 euro op.

De overige twee geselecteerde projecten in de provincie – Stoep en Drempel in Dilbeek en de Buurtzithoek in Leuven – krijgen elk een troostprijs van 500 euro.

Het winnende buurtproject wordt woensdag 4 december in de kijker gezet tijdens een uitzending van Radio 2 Vlaams-Brabant tussen 12 en 13 uur, live in de Keierberg.

Derde week van augustus

De Tuindagen vonden afgelopen zomer al voor het derde jaar op rij plaats. In de derde week van augustus worden de kinderen uit de buurt elke dag in de tuin van een andere gastmoeder opgevangen, met uitgewerkte themadagen en begeleid door jeugdmonitoren uit de straat.

Het concept werd in 2011 door enkele moeders van de Keierberg bedacht toen ze, tijdens het maken van hun vakantieplanning, een probleem vaststelden met die derde week van augustus.

De Tuindagen sloegen onmiddellijk aan. Afgelopen zomer moesten voor het eerst zelfs kindjes worden geweigerd, want er kunnen maximaal 25 kinderen van 3 tot 12 jaar worden opgevangen.

BANNER ASSE

Topartikels editie Asse-Merchtem-Opwijk