Reclamebureau CASTAAR krijgt tientallen telefoontjes door gelijknamige mediaprijzen

De mediaprijzen ‘Kastaars’ klinkt voor heel wat inwoners uit het Pajottenland eigenlijk helemaal niet nieuw in de oren. Er is namelijk een reclamebureau gevestigd in Vollezele (Galmaarden) met de gelijkaardige naam CASTAAR. Zij mogen zich dus al heel wat langer de échte Castaars noemen. Het agency werd in 2016 opgericht door de founding Castaars Christophe Dedoncker en Joni Vanhamme en mag zich tot op heden een gevestigde reclamepartner noemen voor talrijke klanten uit verschillende sectoren in België en ver daarbuiten. Het reclamebureau kreeg de afgelopen dagen heel wat telefoontjes over de Kastaars! En dan hebben we het niet over hun werknemers, die ze ‘hun’ Castaars noemen. De gloednieuwe Kastaars! Werden voor het eerst uitgereikt in acht publiekscategorieën en drie andere categorieën voor de drie grote mediazenders.

“Kastaars (een kanjer, red.) heeft de Vlaamse mediasector in overvloed en moet volgens de organisatoren jaarlijks geëerd worden”, klinkt het. “Bij Castaar hebben we daar echter geen jaarlijkse televisieshow voor nodig. Wij zijn één voor één Castaars en dat al sinds 2016. Maar de grootste Castaar? Dat ben ik, althans volgens mijn schoonmoeder. De naam ‘Castaar’ komt dan ook van iets heel onnozel. Toen ik vroeger bij mijn schoonouders thuis kwam, liet ik mijn schoenen altijd onderaan de trap staan – terwijl dat eigenlijk niet mocht – en mijn schoonmoeder riep toen altijd: ‘Christophe, gij zijt toch ne Castaar’. Dus ja, Castaar was born hé”, vertelt Christophe Dedoncker.

Wat ze bij Castaar vinden van de naam van de ‘gloednieuwe’ mediaprijzen? “Ach, wij zijn de enige échte en euh… da’s gratis reklam hé! Voor ons gaat de Carrièreprijs alvast naar de échte Castaars, die dienen als voorbeeld voor de vele collega’s en hen weten te inspireren én imponeren met hun werk.”

Topartikels editie Dilbeek-Ternat-Pajottenland