De mediaprijzen âKastaarsâ klinkt voor heel wat inwoners uit het Pajottenland eigenlijk helemaal niet nieuw in de oren. Er is namelijk een reclamebureau gevestigd in Vollezele (Galmaarden) met de gelijkaardige naam CASTAAR. Zij mogen zich dus al heel wat langer de Ă©chte Castaars noemen. Het agency werd in 2016 opgericht door de founding Castaars Christophe Dedoncker en Joni Vanhamme en mag zich tot op heden een gevestigde reclamepartner noemen voor talrijke klanten uit verschillende sectoren in BelgiĂ« en ver daarbuiten. Het reclamebureau kreeg de afgelopen dagen heel wat telefoontjes over de Kastaars! En dan hebben we het niet over hun werknemers, die ze âhunâ Castaars noemen. De gloednieuwe Kastaars! Werden voor het eerst uitgereikt in acht publiekscategorieĂ«n en drie andere categorieĂ«n voor de drie grote mediazenders.
âKastaars (een kanjer, red.) heeft de Vlaamse mediasector in overvloed en moet volgens de organisatoren jaarlijks geĂ«erd wordenâ, klinkt het. âBij Castaar hebben we daar echter geen jaarlijkse televisieshow voor nodig. Wij zijn één voor één Castaars en dat al sinds 2016. Maar de grootste Castaar? Dat ben ik, althans volgens mijn schoonmoeder. De naam âCastaarâ komt dan ook van iets heel onnozel. Toen ik vroeger bij mijn schoonouders thuis kwam, liet ik mijn schoenen altijd onderaan de trap staan â terwijl dat eigenlijk niet mocht â en mijn schoonmoeder riep toen altijd: âChristophe, gij zijt toch ne Castaarâ. Dus ja, Castaar was born hĂ©â, vertelt Christophe Dedoncker.
Wat ze bij Castaar vinden van de naam van de âgloednieuweâ mediaprijzen? âAch, wij zijn de enige Ă©chte en euh… daâs gratis reklam hĂ©! Voor ons gaat de CarriĂšreprijs alvast naar de Ă©chte Castaars, die dienen als voorbeeld voor de vele collegaâs en hen weten te inspireren Ă©n imponeren met hun werk.â