De familie Schelck baadt al sinds 1937 de AD Delhaize van Gooik uit. En na maar liefst 85 jaar blijft de familie Schelck investeren en groeien. Met de opening van de volledig vernieuwde winkel wordt de fakkel van Julien Schelck en zijn vrouw Greta Huwaert bovendien doorgegeven aan de zoon, Bruno Schelck, en zijn gezin. Vader Julien is een waar dorpsgezicht en gekend tot in de uithoeken van de gemeente. Een volledige vernieuwing van de Delhaize stond al enkele jaren op de planning, die is nu helemaal uitgevoerd. En hoe. Het resultaat mag er zijn, want de winkel heeft nu een breder assortiment met meer dan 18.000 producten en is groter en gezelliger dan ooit. Met 1.740 m² verkoopoppervlakte en talrijke aanpassingen kunnen de klanten vlotter door de verschillende rayons lopen en ervaren ze het grootste winkelcomfort. De winkel werd zo met liefst 900 m² vergroot en ook de parking werd uitgebreid van vijftig naar tachtig wagens met fietsstallingen.
Lichtrijke ruimte
“De klanten kunnen nu in onze winkel genieten van een lichtrijke ruimte waar ze inspiratie kunnen opdoen via een uitgebreid assortiment op een efficiënte en comfortabele manier”, vertelt Julien. “Met de vernieuwde winkel willen we Delhaize nog dichter bij onze klanten brengen. Bovendien zijn we van 30 naar 35 medewerkers gegaan en hebben we nu 8 kassa’s. Bij het binnenkomen beland je meteen in de vernieuwde afdeling fruit en groenten. De zuivelafdeling werd uitgerust met deuren om zo aan het milieu te denken. In de beenhouwerij hebben we nu een versnijdingsstand. In de bakkerij-afdeling worden de hele dag door ter plaatse vers brood en koeken afgebakken en daar zijn we echt trots op.”
Omdat de vraag naar producten voor speciale voedingsregimes zoals vegetarische en veganistische producten in opmars is, werd het assortiment vegetarische en bio producten uitgebreid. Dat wordt nu samen gepresenteerd met andere producten voor aangepaste voeding zoals sportvoeding, dieetproducten en suikervrije producten. Als laatste hebben ze ook veel meer specialiteiten uit de hele wereld. “De winkel zorgt voor 35 jobs die we proberen lokaal in te vullen”, sluit Julien nog af. “We werken met mensen die stuk voor stuk een groot hart hebben voor voeding. Zij zullen voortdurend opleidingen krijgen om het beste van de moderne distributiewereld aan te bieden: nabijheid, aangename omgeving, zeer soepele openingsuren en producten van een onberispelijke kwaliteit.”