Award season is over en CASTAAR viel dit jaar twee keer in de prijzen. Het agency trok naar de uitreiking van ‘Beloftevolle kmo van het jaar 2022’ voor Unizo Vlaams- Brabant & Brussel. Het reclamebureau was één van de drie genomineerden naast Brauzz uit Londerzeel (de uiteindelijke winnaar) en Op ’t Hof uit Liederkerke. Het reclamebureau werd uiteindelijk tweede en is -op z’n zachtst gezegd- enorm trots met deze erkenning. “Hoewel we de eigenlijke titel niet gewonnen hebben, toont dit wel dat we enorm goed bezig zijn”, vertelt oprichter Christophe Dedonkcer. “We hebben torenhoge ambities voor de toekomst. We willen de reclamesector op haar grondvesten doen daveren. En dat zowel op regionaal, nationaal als internationaal vlak. Dus jullie zullen ongetwijfeld nog van ons horen.”
Projecten ondersteunen
Afgelopen woensdag was het dan tijd voor de eerste editie van de Trends Impact Awards in Brussels Expo. CASTAAR werd met hun foundation genomineerd voor de Trends Impact Award voor welzijn. “Via dit platform wordt CASTAAR-merchandising inhouse in beperkte oplage geproduceerd en vervolgens verkocht”, legt Christophe nog uit. “De opbrengsten ervan gaan naar goede doelen of dienen om projecten op te starten. Zo heeft onze foundation met de verkoop van de producten al heel wat geld kunnen inzamelen waarmee we projecten zoals Zonnestraal vzw in Lennik en Huize Terloo in Bellingen wisten te steunen. Die ondersteuning gebeurt bovendien nooit in de vorm van geld, maar wel in de vorm van producten of diensten.”
Hoewel CASTAAR FOUNDATION nipt verloor van Mindlab, een online leerplatform voor mentaal welzijn, is dit enkel nog maar het begin, dat wordt ons verzekerd. Er staat eind dit jaar trouwens alweer een actie met hun merchandising gepland, maar daar kan momenteel nog geen verdere informatie over meegedeeld worden. Hou wel alvast de sociale media in de gaten voor meer updates.