Het pop up restaurant Origo in Aalst is dicht. De uitbaters Fee en Jonas kregen het verdict te horen, ze haalden niet genoeg sms-votings op om door te stoten naar de finale.
Is dit inhoudelijk een buis of is dit commercieel een zet van tv zender VTM? Feit is dat de hele campagne meewarig werd bekeken.
Fee en Jonas hadden er beter aan gedaan niet alleen de carnavalswereld aan te spreken maar aan de andere kant waren zij de enige die zich met hart en ziel inzetten voor Origo.
De sms-voting draait nog altijd beter met een prinsenverkiezing dan met een restaurantwedstrijd. Aalst kwam de voorbije weken wel nadrukkelijk in de media. Een stunt want er werden een pak meer toeristen bespeurd.
Fee en Jonas kregen in de eindspurt wel eens te horen dat zij wel steun kregen van de stad en niet den Iendracht. Een korte bocht want dit concept werd de stad gratis aangeboden.
Maar het jonge koppel komt dit wel te boven en in de ajuinenstand hebben ze veel vrienden gemaakt. Misschien wel volgend jaar in de carnavalsstoet?
Het pop-up restaurant wordt vandaag al meteen afgebroken, waarschijnlijk tegen vridjag is er niets meer te zien van wat zich hier de voorbije maanden afspeelde.
Tegenstanders van de ‘lelijke’ containers zijn nu ook weer blij. Er komt gras en enkele zitbanken. Voor de dienst Toersime was de aanwezigheid van het restaurant een meevaller, er werden veel meer dagjestoeristen gesignaleerd.