Ondernemers willen snoep- en bordspellenwinkel uitbouwen tot entertainmentcentrum

Vier ondernemers die recent een snoep- en bordspellenwinkel openden hebben de ambitie om hun zaak uit te bouwen tot een entertainmentcentrum met escape rooms en een heuse ruimteschipsimulator. Met een financieringscampagne via WinWinner hopen ze tot 50.000 euro op te halen.

In 2018 richtten Mattias Eyckmans en Bart Verheulpen NerdCandy op. Zowel in de fysieke winkel in de Leuvensestraat als in de webshop kan je bijzondere snoep en dranken kopen, zoals speciale Fanta’s of snoep in het Harry Potter-thema. Ze verkopen er veel Amerikaanse merken zoals Reese’s maar ook producten uit andere landen, zoals Japanse frisdrank van Ramune. Hiermee slaagt NerdCandy erin het grote publiek aan te spreken. Het afgelopen jaar mocht NerdCandy meer dan 3.000 klanten bedienen via de webshop.

In het pand naast de NerdCandy-winkel openden Mattias en Bart samen met Nick De Frangh en Joeri Jacobs recent een tweede winkel; bij NerdScape kan je bordspellen kopen. “Wij willen een groot gamma aanbieden en advies op maat geven om zo een bordspel te vinden dat perfect bij jou past”, vertelt Joeri. “Naast de bordspellenwinkel voorzien we ook een lounge, waar je gratis spellen kan uitlenen om ter plaatse te spelen.”

NerdCandy is erin geslaagd om op 2 jaar tijd één van de belangrijkste spelers te worden in de import van speciality candy & drinks voor de Belgische en Nederlandse markt.

Ook voor NerdScape hebben de ondernemers een groeitraject voor ogen: ze willen er enkele escape rooms bouwen en een spaceship simulator inrichten. Zo willen ze bezoekers een leuke totaalbeleving geven. “Mijn neef Joeri en ik werden derde op het WK escape rooms”, licht Nick De Frangh toe. “We hebben zelf al zoveel escape rooms gespeeld dat we ervaringsexperten zijn geworden, we hebben dus een goed beeld van wat wel en niet werkt. Via ons kanaal Escaping Cousins kan je onze vlogs volgen, waarin we kamers reviewen.”

“Escape rooms winnen nog steeds aan populariteit”, vult Mattias Eyckmans aan. “Het publiek is zeer divers en breed geworden. Fans van escape rooms zijn vaak op zoek naar nieuwe kamers die ze kunnen spelen. Een spaceship simulator is dan weer iets exclusiever en ongewoner. Hiermee willen we dan ook inspelen op de nieuwsgierigheid van onze klanten.”

De groeiplannen vereisen uiteraard investeringen. Daarom lanceerde NERDOR onlangs een campagne bij het crowdlendingplatform WinWinner. Investeerders kunnen zo een lening toekennen aan de ambitieuze onderneming, die minimaal 15.000 en maximaal 50.000 euro wil ophalen via de campagne. Na iets meer dan twee weken is het minimale doelbedrag al in zicht: de teller staat op 14.500 euro. Investeren kan nog steeds. De campagne loopt nog tot en met 10 november.

Meer informatie vind je op www.winwinner.be/nerdor

Populair in editie Vilvoorde-Grimbergen-Meise