Reddingsactie Volleybal Asse-Lennik stevent af op succes

Volleyclub Asse-Lennik bereikte al dinsdagavond de kaap van 15.000 likes op haar Facebook-pagina. De ultieme oproep van de burgemeesters van Asse en Lennik via onze website om de pagina te liken bracht duidelijk een extra boost voor de campagne die het voortbestaan van de volleybalclub moet garanderen.

De club diende vandaag een aanvraag in om volgend seizoen te kunnen aantreden in de Belgische eerste klasse en in Europa. Beide aanvragen zijn inmiddels door de betrokken sportbonden aanvaard.

De actie via Facebook werd pas vorige week opgestart. De club onderhandelt met twee nieuwe sponsors, maar die wilden eerst een bewijs zien van de commerciële uitstralingskracht van de volleybalclub die al dertig jaar meedraait in de hoogste afdeling. 

De twee potentiële sponsors vroegen om 15.000 likes te verzamelen op een nieuwe Facebook-pagina. Eén van de twee nieuwe sponsors is immers actief in de e-commerce, al mag de club voorlopig de naam nog niet prijsgeven. Nu die limiet werd gehaald zou het contract in principe wel als rond moeten worden beschouwd.

Dinsdagavond maakte Asse-Lennik bekend dat er intussen onderhandelingen met een derde nieuwe sponsor lopen en dat de club tegen woensdagavond – de deadline van de Facebook-actie – aan 18.000 likes hoopt te geraken.

Volleybalclub Asse-Lennik hoopt uiterlijk vanavond zekerheid te hebben over het budget – ongeveer 600.000 euro – om volgend jaar te kunnen doorgaan in eerste nationale. Ook alle spelers die de club absoluut wil behouden gaven hun woord dat ze zouden wachten tot de definitieve beslissing zou vallen.