Appartementsbrand door kortsluiting aan oplader

Een kortsluiting aan een oplader van een elektronicatoestel heeft maandagavond brand veroorzaakt op de bovenste verdieping van een appartementsgebouw op de Grotewinkellaan in Strombeek-Bever. Verschillende brandweerkorpsen kwamen meteen ter plaatse. De bewoners konden gelukkig allemaal tijdig naar buiten.

Het vuur ontstond rond 17.50 uur in de slaapkamer op de bovenste verdieping van het appartementsgebouw. Een matras vloog er in brand, vermoedelijk door een kortsluiting aan een oververhitte oplader.

De eigenares was niet thuis op het ogenblik van de brand. De bewoners van de andere vijf appartementen konden zich tijdig in veiligheid brengen. De brandweer kwam massaal ter plekke. Vilvoorde kreeg bijstand van Dilbeek, Londerzeel en Brussel maar het vuur was snel geblust. De matras en een aantal dekens werden nog naar buiten gehaald om degelijk te kunnen nablussen. Niemand raakte gewond. De slaapkamer liep zware water- en rookschade op maar het appartement is niet onbewoonbaar.

Brand Grotewinkellaan Strombeek-Bever

Brand Grotewinkellaan Strombeek-Bever

Royaal Lokaal

Royaal Lokaal

Je zou ook interesse kunnen hebben in...