De stad Aalst heeft een nieuw logo. De voorbereidingen zijn al maanden aan de gang maar voor het eerst in lange tijd kon het geheim worden bewaard.
Het schepencollege had beslist de primeur te gunnen aan het eigen stadspersoneel op de eerste werkdag van 2015.
Het nieuwe logo toont de Dender en de bruggen die linker- en rechteroever verbinden. Het werd maandag voorgesteld in cultuurcentrum De Werf.
Aalst neemt dus definitief afscheid van de torentjes van het Belfort. Het logo zal meteen al te zien zijn in de briefwisseling van de stad maar op voertuigen en gebouwen wordt het om budgettaire reden stap per stap ingevoerd.
Aalstenaar Mathias Philips is de ontwerper, de creatieve duizendpoot werkt voor het gerenommeerde Gentse communicatiebureau De Blauwe Peer.
Ook het OCMW wijzigt het logo. Er wordt gebruik gemaakt van dezelfde afgeleide van de letter A, met toevoeging van OCMW.
De stad heeft ook een baseline: ‘Aalst Vergeet je Nooit’. Er wordt verwezen naar het unieke van de stad aan de Dender maar ook de zorgsector.
Het nieuwe logo kwam er via een intense samenwerking van de dienst Communicatie en Marketing en de burgemeester Christoph D’Haese. Hij mocht de primeur ook onthullen.