Gemeente bundelt klachten over postbedeling

In Merchtem wordt steen en been geklaagd over een gebrekkige postbedeling. Let wel, er zijn ook veel mensen die bijzonder tevreden zijn met hun postbode en dat op facebook heel graag laten weten. Maar er zijn er ook een flink aantal die klachten hebben over onregelmatige en onzorgvuldige postbedeling. Zo worden Nieuwbaan (Peizegem) en Nieuwelaan (Brussegem) steeds vaker door elkaar gehaald.

Brieven komen te laat of niet aan, documenten komen in de verkeerde brievenbus (in de verkeerde straat) terecht en niet iedereen neemt de moeite om die in de juiste brievenbus te gaan stoppen. Het probleem is gekend: de post vindt niet voldoende en niet voldoende gemotiveerd personeel. Bovendien hebben de postbodes die hun job wel goed doen, het niet altijd onder de markt. Zij moeten steeds meer brievenbussen bedienen in een steeds kortere tijd.

De post zit dus met een gigantisch logistiek probleem: de brieven op tijd op de juiste bestemming krijgen met voldoende en voldoende gemotiveerde postbodes. Omdat er in Merchtem steen en been wordt geklaagd wil het gemeentebestuur de klachten bundelen om die over te maken aan Bpost. Je kan langsgaan op het gemeentehuis, bellen (052 38 11 71) of mail (info@merchtem.be). Schepen Mario Vandevelde zal de klachten gebundeld aan Bpost bezorgen.

Topartikels editie Asse-Merchtem-Opwijk