In het kader van Gezonde Gemeente en de Wereldveggiedag vorige week deelde de stad Aalst aan elke leerling van de kleuter- en lagere school, over alle netten, een ‘Superappel’ uit.
Met deze sensibiliseringsactie wilden Team Welzijn en de dienst Onderwijs op een speelse manier en voor de kinderen aantrekkelijke wijze aantonen dat een snack ook gezond en lekker kan zijn.
‘We werkten voor deze actie samen met het Belgische bedrijf Logofruit’, zegt schepen Karim Van Overmeire (N-VA). ‘Zij zorgden op elke appel voor de opdruk ‘Superappel’ waardoor het voor de kinderen aantrekkelijker wordt om een stuk fruit te eten. De bedrukking gebeurde met eetbare zetmeelpasta.’
‘Als stad dragen we graag ons steentje bij tot de gezondheid in het algemeen en gezonde voeding in het bijzonder’, legt schepen Dylan Casaer (SD&P) de actie verder uit.
‘In het kader van het project ‘gezonde gemeente’ leek Wereldveggiedag ons de ideale gelegenheid om kinderen te sensibiliseren rond het belang van gezonde voeding. We willen hen echt duidelijk maken dat je ook kan snoepen zonder ongezonde dingen.’
Bovendien is de actie nog aan een goed doel gekoppeld. Voor elke gekochte appel schenkt Logofruit immers 0.015 EUR aan Kom op tegen Kanker.
‘In totaal verdeelden we 5900 appels over alle Aalsterse scholen. Dat wil zeggen dat er toch ook 143 euro naar Kom op tegen Kanker gaat’, besluiten Van Overmeire en Casaer.