In het Cultuurcentrum Strombeek werd onlangs het nieuwe tijdschrift CaCtus voorgesteld. Het tweejaarlijks magazine is de opvolger van WegWijs, waarin voornamelijk opsommingen van voorstellingen stonden. In CaCtus is ook plaats voor interviews en artikels.
WegWijs viel tot voor kort om de twee maanden in 17.500 Grimbergse brievenbussen. ‘Maar we vonden het belangrijker om ons meer te richten op de doelgroep’, zegt Els Seghers, communicatieverantwoordelijke van CC Strombeek.
‘In WegWijs stond eigenlijk niet veel meer dan een opsomming van de voorstellingen die gepland stonden in het cultuurcentrum. Omdat het bovendien om de twee maanden verspreid werd met een oplage van 17.500 nummers, was het vrij kostelijk.’
‘Daarom hebben we beslist om voor een vernieuwing te zorgen. Ons nieuw magazine, CaCtus, zal zich meer richten op onze bezoekers. Zo zullen 3.500 exemplaren van het tijdschrift twee keer per jaar uitgebracht worden en zal het veel meer tellen dan louter een opsomming van de evenementen.’
‘Er is namelijk ook plaats voor interviews en artikels. Een team van 12 vrijwilligers staat in voor de inhoud.’
De abonnees van het cultuurcentrum krijgen CaCtus twee keer per jaar in de bus, terwijl het magazine ook in het CC en bij lokale handelaars zal liggen.
‘Omdat het tijdschrift nu slechts twee in plaats van zes keer per jaar verschijnt, zullen er per seizoen wel twee seizoensbrochures verspreid worden. In die brochure staat een lijst van alle voorstellingen’, besluit Els Seghers.