Bewoners Faubourg zijn 'onderbroken' telefoontjes beu

 

De wijk Faubourg heeft het collectief even gehad met telecomprovider Proximus. Telefoongesprekken van heel wat bewoners verlopen sinds een tweetal maanden met horten en stoten en worden slag om slinger onderbroken. Klachten halen niks uit, urenlange telefoontjes met de klantendienst of een nieuwe SIM-kaart evenmin. Sommige bewoners zijn ook kwaad omdat ze zich zelfs een nieuw toestel hebben laten aansmeren. Hallo Proximus?

“Hallo?” De bewoners van de wijk Faubourg moeten het de voorbije twee maanden meer herhalen dan hun lief is als hun gsm-lijn weer eens slecht is of verbroken. De klanten van Proximus zijn het dan ook grondig beu. “Je kan geen gesprek meer voeren of de lijn wordt onderbroken.”

“Zowel buiten als binnen valt de lijn steevast weg”, legt bewoner Mark Leys uit . “Ik heb vaak maar 1 ‘blokje’ ontvangst. Ze hebben intussen in de Proximus-winkel in Vilvoorde al mijn SIM-kaart nagekeken maar niks gevonden. Ik kan mijn gsm binnensturen voor onderzoek maar een vervangtoestel krijg ik niet. Dus dan doe ik dat niet. We hebben ook de indruk dat het stelselmatig verergerd. De lijn is vaak onderbroken na 20 à 30 seconden. Mijn twee zonen zitten momenteel op vakantie in Kreta en Frankrijk. Zij weten intussen al dat ze op de vaste lijn moeten bellen.”

Ook bewoner Filip Eerdekens kan over de problematiek meespreken. “Eerst luidde het dat mijn SIM-kaart kapot was maar toen die vervangen werd bleef hetzelfde probleem bestaan. ‘Het ligt aan uw gsm’, was dan vervolgens de conclusie. Dus heb ik mij een nieuwe gsm laten aansmeren met bijhorend abonnement dat vijf euro duurder uitvalt. De gsm was dan wel goedkoper maar ik hang hier wel twee jaar aan vast. En zo zijn er nog mensen. Dit is niet ernstig meer want de problemen blijven ook nu even groot. Ik heb bovendien ook een ernstige vorm van diabetes. Ik moet altijd iemand kunnen bereiken. Dit is nu al twee maanden aan de gang. Ik heb al uren lang aan de telefoon gehangen met de klantendienst. ‘Ze kunnen niks doen’, zeggen ze. Telefoons worden zelfs afgegooid. Feit is dat er eindelijk iets aan gedaan moet worden.”

Volgens Proximus heeft men de oorzaak van de problemen intussen al achterhaald. “Aan de basis lag blijkbaar de plaatsing van een torenkraan voor een bouwwerf”, zegt woordvoerder Jan Margot. “Die stond blijkbaar het bereik van een zendmast in de weg. De mensen zien dan wel de streepjes van de dekking op hun gsm, maar de kwaliteit is te slecht om te kunnen bellen of te surfen. Deze middag (gisteren, red.) heeft men een zendmast uitgeschakeld, waardoor de kwaliteitsproblemen zouden moeten verdwenen zijn. Het gebied in kwestie is goed omringd door andere zendmasten die de dekking overnemen.” Of de kwestie daarmee nu definitief van de baan is, zal moeten blijken…

Royaal Lokaal

Royaal Lokaal

Je zou ook interesse kunnen hebben in...