HĂ©, doe ne keer lokaal!

Zopas werd in Deinze de aftrap gegeven van de provinciale campagne ‘Doe Lokaal’. Dat is een gezamenlijk initiatief van de Economische Raad voor Oost-Vlaanderen (EROV vzw) met de provincie, Toerisme Oost-Vlaanderen, Unizo Oost-Vlaanderen Ă©n Horeca Oost-Vlaanderen. Oost-Vlamingen worden hierbij opgeroepen om ‘lokaal te doen’, met name te winkelen, logeren, dineren en reserveren bij een handelaar of ondernemer in de buurt.

“Nu fase vier van de exitstrategie is ingegaan, is het de hoogste tijd om de lokale economie weer te laten floreren”, zegt Leentje Grillaert (foto), gedeputeerde en voorzitter van EROV vzw. “Handelaars en ondernemers hebben het zwaar. Laten we daarom dat weerzien met vrienden en familie in hun zaken vieren, en een beroep doen op hun producten en diensten.”

‘Doe Lokaal’-affiches zullen verspreid worden in alle Oost-Vlaamse gemeenten en steden. De bussen van De Lijn zullen de ‘Doe Lokaal’-boodschap uitdragen en er valt ook heel wat te winnen. Oost-Vlamingen die op sociale media inchecken bij hun favoriete lokale handelaar of een foto posten op hashtag #Doe Lokaal kunnen waardebonnen winnen om lokaal te dineren of te overnachten, een fotoshoot te maken of streek- en hoeveproducten te kopen. Elke handelaar die deelneemt aan de campagne maakt kans, om in september gratis reclame te krijgen op enkele bussen van De Lijn. (ggm)

Georges Gielen schrijft en fotografeert al dertig jaar voor diverse kranten en weekbladen. Hij werkte jarenlang als eindredacteur voor de krant 'Het Nieuwsblad'. Bij de uitgeverij Lannoo publiceerde hij diverse reisgidsen over Zeeland, de Elzas en 'Logeren in een Stiltehotel'. Sinds 1987 maakt hij reportages voor magazines als 'Feeling', 'Grande', 'Elle', 'Plus Magazine' en nu dus ook 'Goeiedag'.

Nieuwsbrief Royaal Lokaal

Royaal Lokaal

Je zou ook interesse kunnen hebben in...