Wie een nieuwe identiteitskaart nodig heeft of een rijbewijs wil aanvragen, kan voortaan online een afspraak maken via meise.be. Voor kleine zaken zoals het afhalen van attesten en documenten hoef je geen afspraak te maken. Daarvoor kom je gewoon langs bij de snelbalie.
Burgemeester Gerda Van den Brande: “Om de bezoekers en medewerkers te beschermen, werken de gemeentelijke diensten sinds de coronacrisis enkel op afspraak. Tot nu toe werden alle afsprakentelefonisch gemaakt. Nu kan je zelf eenvoudig online een afspraak maken bij de dienst Burgerzaken De wachtrijen in de inkomhal van het Administratief Centrum zullen zo tot het verleden behoren.”
Ook na de coronaperiode zal de dienst Burgerzaken op deze manier blijven werken. “Als je online een afspraak maakt, kunnen de medewerkers je sneller en beter helpen. Je hoeft bij het bezoek aan het Administratief Centrum namelijk niet te wachten en je weet vooraf wat je moet meebrengen. Bovendien weten de medewerkers waarvoor je komt en hebben ze de nodige voorbereidingen unnen treffen.”
Via de website www.meise.be boek je een afspraak. Wie hulp nodig heeft kan tijdens de werkdagen bellen naar het onthaal op 02/892.20 00. Je kiest zelf de dag en het tijdstip waarop je kan langskomen. Tijdens de maanden juli en augustus kan je afspraken maken van maandag tot vrijdag tussen 8 en 12u en op dinsdagavond tussen 17 en 19.30 uur. Vanaf september komt hier opnieuw zaterdagvoormiddag bij.
Voor bepaalde zaken die weinig tijd innemen zoals het ophalen van documenten en attesten, kan je vrij langskomen bij de snelbalie. Je moet deze producten eerst online of per mail aanvragen. Je krijgt van de dienst bericht als het gevraagde document klaarligt. De snelbalie is elke werkdag open van 8 tot 12 uuren op dinsdag van 17 tot 19.30 uur.