250 selfies, 65 deelnemende handelaars, 130 winnaars, 10.000 euro prijzengeld en twee mooie hoofdprijzen. Dat is de balans van de jaarlijkse eindejaarsactie van de Grimbergse handelaars, georganiseerd door de Raad Lokale Economie Grimbergen.
Noodgedwongen werd de actie dit jaar volledig online georganiseerd en kreeg het broodnodige financiΓ«le steun van de voltallige Grimbergse gemeenteraad. Via sociale media werd dit jaar massaal opgeroepen om originele selfies op te sturen, die de lokale aankoop bij een Grimbergse handelaar in de verf zette. Na een periode van 2 maanden, werden de leukste selfies geselecteerd door een jury bestaande uit de bewoners van WZCβs Ter Borre (Strombeek-Bever) en Ter Biest (Grimbergen). Daarnaast werd ook aan de handelaars gevraagd om de selfienemers die niet mee zijn in de digitale wereld, een handje toe te steken.
Twee blije winnaars mochten enerzijds een mooie halsketting van het Cederhuis en anderzijds een overnachting in B&B Manere in ontvangst nemen van respectievelijk burgemeester Chris Selleslagh en schepen voor lokale economie Yves Verberck.
βNa signalen van handelaars met het water aan de lippen, hebben we besloten een aanzienlijk budget voor deze mooie actie te voorzien, in samenwerking met de provincie Vlaams-Brabant,β aldus schepen Verberck. βHet geld vloeit op die manier integraal terug naar de geΓ«ngageerde Grimbergse handelaars, om hen in deze moeilijke tijden extra te ondersteunenβ, vult burgemeester Selleslagh aan.
De verzenders van de origineelste selfies kregen waardebonnen van 500, 250, 100, 50 of 25 euro toegestopt. β We kunnen gerust spreken van een geslaagde actie, en overwegen om dit format ook na de coronatijd te behoudenβ, zegt Luk Robberechts, voorzitter van de Raad Lokale Economie Grimbergen.