Update zie: Reddingsactie Volleybalclub Asse-Lennik stevent af op succes
De Facebook-actie ‘Red Volleybalclub Asse-Lennik’ komt met 12.600 likes al dicht in de buurt van de 15.000 likes die nodig zijn om twee nieuwe potentiële hoofdsponsors over de streep te trekken.
De termijn om die 15.000 likes te halen zit echter in de laatste 36 uur en dus is elke bijkomende ‘like’ nu erg belangrijk geworden om de volleybalclub te redden.
Burgemeesters Koen Van Elsen (CD&V) van Asse en Irina De Knop (Open VLD) van Lennik beslisten daarom symbolisch hun steun aan de actie toe te zeggen en mee een ultieme oproep te doen om de Facebook-pagina te liken.
‘Het is belangrijk dat deze club, die onze beide gemeenten een grote sportieve uitstraling bezorgt, kan blijven voortbestaan op het hoogste niveau’, aldus de burgemeesters.
‘We zoeken trouwens ook achter de schermen mee naar pistes om het voortbestaan van de club te verzekeren.’
Volleybalclub Asse-Lennik kwam in de problemen na het faillissement van hoofdsponsor Euphony. De zoektocht naar nieuwe sponsors leverde twee kandidaten op.
Er is enerzijds een Belgisch-Spaanse opstartbedrijf, dat voorlopig nog onbekend wenst te blijven. De andere gegadigde is Seat Ninove.
‘Zij willen echter een bewijs zien van de kracht van de commerciële uitstraling van onze club. Kunnen wij echt iets in beweging zetten?’, zegt voorzitter Jan Luppens van Volley Asse-Lennik.
Wie de actie wil steunen kan de pagina hieronder liken