Het gelijkvloers van het gemeentehuis werd grondig vernieuwd. In plaats van een grote centrale zaal met loketten kwam er een verdeling tussen ‘front office’ (8 loketten aan de straatzijde van het gemeentehuis) en ‘back office’ (bureau’s achter de loketten). Elk loket is voorzien van een terminal voor elektronische betaling en een schermpje voor een elektronische handtekening.
“Bij de vernieuwing lag het accent op het klantencontact en een efficiënte dienstverlening,” stelde schepen Gert Heyvaert (CD&V) die de zieke burgemeester Van Elsen verving. De onthaalbalie werd uitgebouwd tot een klantencontactcentrum. Iedereen die met een bepaalde dienst wil spreken, wordt door de onthaalmedewerkers begeleid. Daarbij is het van groot belang tijdig een afspraak te maken via de vernieuwde website www.asse.be.
Ook voor de ongeveer 35 personeelsleden die er werken is de nieuwe inrichting een aanzienlijke verbetering. Er is meer licht, meer lucht en een meer ergonomische werkomgeving. Meer foto’s op www.goeiedag.be